Dirigent: Pieter Delaere

Pieter begon als prille zevenjarige saxofoon en slagwerk te studeren aan de academie voor Muziek, Woord en Dans in Waregem en studeerde voor beide af met Grootste Onderscheiding.

Na de humaniora zette Pieter zijn studies verder aan de Hogeschool Gent (departement Conservatorium). Hij behaalde er het diploma Master of Arts in de Klassieke Muziek (saxofoon) met Grote Onderscheiding en studeerde ook een jaar in Pesaro (Italië).

Hij volgde directie in de klas van Dirk Brossé en Wim Belaen. Na zijn master-opleiding, vervolmaakte Pieter zijn opleiding directie bij Bart Picqueur.

Dirigeren is voor Pieter steeds belangrijker. Sinds april 2018 is hij dirigent van de Koninklijke Harmonie St.-Cecilia Kruishoutem, waar hij trouwens in 2012 zijn carrière als  dirigent begon bij de Jeugdharmonie. Niet enkel de muzikale veelzijdigheid van het orkest spreekt hem aan, maar daarenboven voelt hij zich ook bijzonder goed thuis in Kruisem!

Naast het dirigeren van onze orkesten, geeft Pieter les saxofoon in Aalst en Harelbeke en is hij dirigent van de Koninklijke Muziekvereniging St.-Cecilia Langemark, de Koninklijke Fanfare Nut en Vermaak Maldegem en de Koninklijke Muziekvereniging Concordia Malderen, waarmee hij in juli 2017 een Gouden Medaille behaalde op het WMC (Wereld Muziek Concours) in Kerkrade.